Helpende Hand - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Dennis,Arno & Jan. Fietsers - WaarBenJij.nu Helpende Hand - Reisverslag uit Roosendaal, Nederland van Dennis,Arno & Jan. Fietsers - WaarBenJij.nu

Helpende Hand

Door: Jan & Nelleke

Blijf op de hoogte en volg Dennis,Arno & Jan.

11 Maart 2019 | Nederland, Roosendaal

Voorbereidingen zijn in volle gang. !!.....Een goed gebaar richting het KWF.
Het aftellen is werkelijk begonnen…..nog 132 dagen tot ons vertrek. Een ieder is op zijn eigen manier bezig met de komende fietsreis maar wat wij allemaal gemeen hebben is fietsen fietsen en nog eens fietsen …zadel-eelt kweken. Enkele weken geleden werd er op de sportschool in Pijnacker geroepen ( waar Jan zijn spinning lessen wekelijks begeleid) dat er op zondag 10 maart een spinning evenement gaat plaats vinden om euro’s in te zamelen voor het KWF. Dit was een mooie gelegenheid om even de conditie te testen. Na onderling contact van de 3 Cube boys over het al dan niet meedoen aan deze uitdaging zagen Arno en Jan een mogelijkheid Dennis heeft er alles aan gedaan om mee te kunnen doen, echter moest hij helaas door andere verplichtingen afhaken. Arno en Emmely waren rond 10 uur van uit Roosendaal bij Nelleke in Delft. Vanuit Delft zijn ze met z’n 3en naar de sportschool in Pijnacker gereden waar Jan al enkele uurtjes bezig was met de voorbereidingen. Er werd even bij wat bij geklets en warm gefietst. Arno had zichzelf voor het eerste uur aangemeld en dat ging hem heel goed af. Jan zat als instructeur voor 2 uur op de fiets gepland ….het was afzien. De opzet van dit 3 uur durende evenement was als volgt ingedeeld : de eerste 2 uur muziek via de speakers wat wij zelf leuk en uitdagend vonden en het laatste uur stond er een live band genaamd STAEDS.!!!! KIJK EENS OP FACEBOOK VAN SPORTINSTITUUT PIJNACKER voor een impressie. Er stonden 25 spinning-fietsen klaar om gebruikt te worden en tot vreugde van iedereen waren alle 3 de uren goed gevuld. Het was zeker een groot succes en aan het eind van de dag werd bekend gemaakt hoeveel euro’s er waren opgehaald “ 950 “ keiharde euro's voor het KWF …..helemaal TOP. Wat betreft onze voorbereidingen zit het wel goed. De zon gaat de komende weken weer meer schijnen en het is niet meer zo vroeg donker dus kortom er kan lekker gefietst gaan worden.

Mensen blijf ons volgen via de Waar ben jij nu site.

Groeten Arno, Dennis, Jan.

• 07 April 2019 - 14:27

Paco (Frans):

OK spinning is een goede training en AFZIEN hoort daar ook bij, want in de 17 dagen fietsen naar Spanje komen jullie zeker zulke momenten tegen. maar maak er geen wedstrijd van de dagen zijn lang genoeg!!

stekte en groetjes blijf jullie volgen

• 04 Juli 2019 - 15:35

Erik:

Als ik het zo allemaal en lees en de voorbereidingen van dichtbij meemaak. Komt het allemaal goed.
    Super dat jullie dit doen.
    Zet hem op.

Verslag uit: Nederland, Roosendaal

1e x Proef fietsen.

Na veel onderling overleg via alle sociale kanalen gaat zaterdag 25-8-2018 de kop eraf....Onze eerste gezamenlijke ( PROEF) fietsreis met als bestemming Neerlinter België gaat plaats vinden "De 3 Cube boys" kunnen nu (eigenlijk) niet meer terug.
Hoe is het ontstaan : Arno en Dennis zaten altijd aandachtig te luisteren als ik wederom iets vertelde over mijn eerder gemaakte fietsreizen.Deze 2 Bikkels gaven aan dat ook zij wel deze uitdaging aan wilde gaan. Dus 1+1 = 2..we gaan het gewoon doen ????..Gewoon ?? na wat overleg over de schoolvakantie's van 2019 zijn wij er met z'n allen goed uitgekomen en op zaterdag 20-7-2019 vertrekken wij vanuit Roosendaal naar de camping in Spanje waar wij 16 fietsdagen later aankomen. Zoals al gezegd is wordt er eerst proef gefietst, gewoon om te kijken of de fiets met de volle bepakking in balans is en hoe is het om zolang op een fietszadeltje te zitten? Deze eerste proef fietsdag is tevens in 2019 ook onze eerst bestemming in België. Het plan is zaterdagmorgen uit Roosendaal om ongeveer 08:30 vertrekken aankomen in Neerlinten rond een uur of 3 daar 1 nacht kamperen en de volgende ochtend weer terug fietsen naar Roosendaal...ongeveer totaal 220 km.
Zaterdagavond zal er een aanvulling op dit verslag plaats vinden, verder gaan wij jullie op de hoogte houden van onze voor bereidingen. Zoals beloofd een stukje aanvulling. De aankomst bij Emmely en Arno in Roosendaal was regenachtig maar gezellig.( de foto's spreken voor zich ) na een bakkie koffie gingen de fietsers op pad.....op naar Neerlinten. De fietsen en bereiders hebben zich goed gehouden de 5 uur durende reis werd gevuld met 2,5 uur regen. Op de camping aangekomen werden wij warm onthaald de Jos....de eigenaar. Emmely en Nelleke zijn met de auto gekomen en hadden de tenten al opgezet en heet eerste biertje werd genuttigd. s'avonds lekker nasi met saté gegeten en als toetje appeltaart met slagroom. Kortom het is een succes weekend geworden. De volgende morgen vroeg uit de veren want er lagen wederom 121 km richting Roosendaal te wachten,de weersverwachting is overigens een stuk beter dan vandaag.
Het is een gezellig ( Biertje en eten ) ,geslaagd ( 241 km ) en leerzaam weekend geweest.

Groeten : Dennis Arno & Jan......

06 Augustus 2019

Warm onthaal.

04 Augustus 2019

We zijn er bijna...máár nog niet helemaal!

03 Augustus 2019

(Vals) Plat

02 Augustus 2019

Iedere camping heeft er wel één.

01 Augustus 2019

Vitamine in de natuur.
Dennis,Arno & Jan.

Dennis..Arno...Jan. Leeftijd: bij elkaar 119 jaar Nu in: Nederland, Roosendaal & Delft. De profielomschrijving van dit aangemaakte dagboek is heel simpel, 3 mannen met een passie...Fietsen en avontuur beleven, 3 mannen met de zelfde fiets een "Cube" vandaar de naam van dit profiel en 3 mannen met de zelfde eindbestemming in 2019 Camping Les Medes in Spanje. Toch even deze bikkels voorstellen. De jongste van het stel is Dennis Flipse 28 jaar en helemaal verliefd op zijn vriendin Cher... Judoleraar en een klein beetje gek!! De middelste is Arno Raats 39 jaar vader van 2 gave knullen, getrouwd met Emmely en Timmerman / uitvoerder van beroep..altijd tijd voor een gezellig Biertje. De oudste is Jan Flipse 52 jaar en getrouwd met Nelleke ( In de vorige eeuw ) Yep... de vader van Dennis. Wij gaan dit avontuur aan en zijn er van overtuigt dat het ook gaat lukken. Groetjes , Dennis Arno & Jan.. Huidige reis: Op weg naar Spanje. Periode: Vertrekken op 20 juli 2019 en arriveren op 6 augustus 2019.

Actief sinds 02 Sept. 2018