De kop is er af !! - Reisverslag uit Delft, Nederland van Dennis,Arno & Jan. Fietsers - WaarBenJij.nu De kop is er af !! - Reisverslag uit Delft, Nederland van Dennis,Arno & Jan. Fietsers - WaarBenJij.nu

De kop is er af !!

Door: Wij...

Blijf op de hoogte en volg Dennis,Arno & Jan.

20 Juli 2019 | Nederland, Delft

Zaterdagmorgen 05:30 was het een drukke boel van jawelste in huize Raats...iedereen was wakker en op zijn eigen manier bezig met het geen wat komen gaat??.....er werd ook driftig gebruik van het toilet gemaakt...zenuwen op de maag ??? Rond 07:15 kwamen de eerste uitzwaaiers binnen en tot onze verbazing waren er zelfs mee fietsers Frans & Rens en Richard door omstandigheden op de scooter. De eerste fiets km werd door een drone gefilmd.... echt gaaf.Het verliep allemaal volgens planning, oké er waren enkele regen buitjes Nou en !! De laatste 6 km voor de camping was een feestje om te fietsen,we zijn dwars door peren en appel boomgaarden gefietst op weggentjes geweest waar al zeker 80 niemand is geweest. Op de camping aangekomen werden wij opgewacht door Nelleke Flipse & Frans van Berlo...de aanstichter van alle fietsreizen. De tentjes werden opgezet en ons zelf gemeld bij de camping eigenaar. En wat denk je ....Dennis zijn achterband loopt spontaan leeg nadat wij al ruim 2 uur op de camping waren ??? Óók dit kleine probleempje werd snel opgelost. In de schop...de kantine van de camping met de openhaard op de achtergrond hebben wij gezellig onder het genot van een sapje de nodige verhalen en moppen onze tijd tot het eten vol gemaakt. Op het menu staat vanavond Frietjes met salade.
Kortom het was een fantastische 1e dag...Op naar dag 2e
Straks lekker onder de wol en morgenochtend weer fris op de pendelen
Gereden km vandaag 99

• 20 Juli 2019 - 14:54

Nico Van 't Hof:

Hallo Jan, Dennis en Arno.
    De kop is er af. Hopelijk is ook de regen op en kunnen jullie bij droog weer verder naar Spanje fietsen. Ik wens jullie heel veel sterkte met de lange weg die jullie nog moeten afleggen. Ik volg jullie dagelijks en misschien motiveert dat Jan en Dennis, Nicole onze dochter zal jullie op de camping Les Medes verwelkomen.

Groetjes,

Nico en Truus

• 20 Juli 2019 - 14:56

Corrie:

Hoi hoi allemaal fijn dat de eerste km er op zitten en dat alles is goed gegaan,succes morgen en truste voor straks

• 20 Juli 2019 - 15:06

Henk Van Den Bosch:

Jan, ik ga jullie proberen te volgen. Ik wens jullie heel fietsplezier en een goede en voorspoedige trip. (P.s Jan aardig wat k.g kwijtgeraakt staat je goed. Ik vecht voor een paar k.g erbij. Nelleke de groeten❤️

• 20 Juli 2019 - 15:18

PeTiDo:

Gelukkig allemaal goede berichten vandaag behalve dan de plotseling leeglopende band van Dennis.
    Als dit maar geen sabotage is.
    De eerste kilometers zitten er op en jullie hebben er lang genoeg naar uitgekeken en het begin is gemaakt.
    Wel een beetje zwak dat jullie tentjes moeten worden opgezet door een oud Spanje fietser genaamd Paco
    en door jullie ervaren chauffeur Nelleke ook een Spanje ganger.
    Maar dit was de eerste dag morgen gaat Paco weer terug naar zijn geliefde, Helmond en dan staan jullie er alleen voor maar dat zal best wel lukken.
    Wij wensen jullie voor morgen een goede reis, goed weer en geen leeglopende banden meer.
    In ieder geval veel plezier en geniet er van.
    Groetjes Peter en Tina Dolman

• 20 Juli 2019 - 16:02

Gerard:

Dat klinkt allemaal goed, lekker eten en goed slapen succes morgen

• 20 Juli 2019 - 16:53

WESLEY:

Hey jongens.. Hierbij veel succes en veel sterkte in jullie reis. Dat alles mag slagen. En veilig mag verlopen. Toppie jongens. En hou vol.. En veel respect voor jullie doel..

• 20 Juli 2019 - 18:31

Frans:

Jan ,Dennis en Arno,

De eerste dag zit er op was vanochtend erg gaaf het vertrek en het filmen met die drone.
    Jammer van de band toevallig hadden we het er oven onder het fietsen (jan).

Ik ga het iedere dag volgen en goede en veilige reis.

Groet Frans en Monique,

• 21 Juli 2019 - 06:03

Rob:

mooie eerste dag goed insmeren het gaat warm worden.
    Succes mannen.

• 21 Juli 2019 - 09:12

CO&Marianne:

je verslag gezien een goede start gemaakt.Mooi om jullie zo te kunnen volgen veel succes kijk goed uit en we zien uit naar de volgende nieuwsbrief groetjes PA&MA veel plezier cubeboys en Nelleke

• 21 Juli 2019 - 14:37

Evelien :

hallo jongens ik heb van corry en rob gehoord dat jullie weer vertrokken zijn ,
    op de fiets naar spanje
    dat is een hele prestatie,
    ik zou zeggen heel veel veilige kilometers
    en doe voorzichtig.en heelhuids aankomen.
    heel veel plezier

groetjes evelien en kees

• 21 Juli 2019 - 14:45

Frans (Paco):

vanmorgen om 7.30 aangereden naar Neerlinter de camping waar de 3 cubeboys en Nelleke aankomen,
    rond kwart voor een was ik daar Nelleke zat nog in de auto te wachten, samen zijn we aan de ingang gaan staan om de 3 (4) jongens op te wachten Rens een collega van Jan was ook mee gekomen om ze van hier ook uit te zaaien morgen. we hebben inderdaad s'avonds oude koeien uit de sloot gehaald en er om gelagen.

Verslag uit: Nederland, Delft

1e x Proef fietsen.

Na veel onderling overleg via alle sociale kanalen gaat zaterdag 25-8-2018 de kop eraf....Onze eerste gezamenlijke ( PROEF) fietsreis met als bestemming Neerlinter België gaat plaats vinden "De 3 Cube boys" kunnen nu (eigenlijk) niet meer terug.
Hoe is het ontstaan : Arno en Dennis zaten altijd aandachtig te luisteren als ik wederom iets vertelde over mijn eerder gemaakte fietsreizen.Deze 2 Bikkels gaven aan dat ook zij wel deze uitdaging aan wilde gaan. Dus 1+1 = 2..we gaan het gewoon doen ????..Gewoon ?? na wat overleg over de schoolvakantie's van 2019 zijn wij er met z'n allen goed uitgekomen en op zaterdag 20-7-2019 vertrekken wij vanuit Roosendaal naar de camping in Spanje waar wij 16 fietsdagen later aankomen. Zoals al gezegd is wordt er eerst proef gefietst, gewoon om te kijken of de fiets met de volle bepakking in balans is en hoe is het om zolang op een fietszadeltje te zitten? Deze eerste proef fietsdag is tevens in 2019 ook onze eerst bestemming in België. Het plan is zaterdagmorgen uit Roosendaal om ongeveer 08:30 vertrekken aankomen in Neerlinten rond een uur of 3 daar 1 nacht kamperen en de volgende ochtend weer terug fietsen naar Roosendaal...ongeveer totaal 220 km.
Zaterdagavond zal er een aanvulling op dit verslag plaats vinden, verder gaan wij jullie op de hoogte houden van onze voor bereidingen. Zoals beloofd een stukje aanvulling. De aankomst bij Emmely en Arno in Roosendaal was regenachtig maar gezellig.( de foto's spreken voor zich ) na een bakkie koffie gingen de fietsers op pad.....op naar Neerlinten. De fietsen en bereiders hebben zich goed gehouden de 5 uur durende reis werd gevuld met 2,5 uur regen. Op de camping aangekomen werden wij warm onthaald de Jos....de eigenaar. Emmely en Nelleke zijn met de auto gekomen en hadden de tenten al opgezet en heet eerste biertje werd genuttigd. s'avonds lekker nasi met saté gegeten en als toetje appeltaart met slagroom. Kortom het is een succes weekend geworden. De volgende morgen vroeg uit de veren want er lagen wederom 121 km richting Roosendaal te wachten,de weersverwachting is overigens een stuk beter dan vandaag.
Het is een gezellig ( Biertje en eten ) ,geslaagd ( 241 km ) en leerzaam weekend geweest.

Groeten : Dennis Arno & Jan......

06 Augustus 2019

Warm onthaal.

04 Augustus 2019

We zijn er bijna...máár nog niet helemaal!

03 Augustus 2019

(Vals) Plat

02 Augustus 2019

Iedere camping heeft er wel één.

01 Augustus 2019

Vitamine in de natuur.
Dennis,Arno & Jan.

Dennis..Arno...Jan. Leeftijd: bij elkaar 119 jaar Nu in: Nederland, Roosendaal & Delft. De profielomschrijving van dit aangemaakte dagboek is heel simpel, 3 mannen met een passie...Fietsen en avontuur beleven, 3 mannen met de zelfde fiets een "Cube" vandaar de naam van dit profiel en 3 mannen met de zelfde eindbestemming in 2019 Camping Les Medes in Spanje. Toch even deze bikkels voorstellen. De jongste van het stel is Dennis Flipse 28 jaar en helemaal verliefd op zijn vriendin Cher... Judoleraar en een klein beetje gek!! De middelste is Arno Raats 39 jaar vader van 2 gave knullen, getrouwd met Emmely en Timmerman / uitvoerder van beroep..altijd tijd voor een gezellig Biertje. De oudste is Jan Flipse 52 jaar en getrouwd met Nelleke ( In de vorige eeuw ) Yep... de vader van Dennis. Wij gaan dit avontuur aan en zijn er van overtuigt dat het ook gaat lukken. Groetjes , Dennis Arno & Jan.. Huidige reis: Op weg naar Spanje. Periode: Vertrekken op 20 juli 2019 en arriveren op 6 augustus 2019.

Actief sinds 02 Sept. 2018